Associació de Veïns de Bellvitge

Desembre 14, 2008

El passatge de Rovira, un carrer fantasma a Bellvitge

Avui toca una curiositat: Al barri de Bellvitge, on es troben els nostres habitatges, no hi han molts noms de carrers. Trobem la rambla de la Marina; les avingudes Europa, Amèrica i de la Mare de Déu de Bellvitge, i els carrers Portugal, França, del Prat i Ermita . Després tenim els carrers més antics de Campoamor i de Colom,  i els nous veïns del carrer de Caterina Albert. Sembla ser que tot es soluciona amb 11 carrers,…

Però fa poc vaig descobrir a internet un carrer a Bellvitge del que no havia escoltat parlar mai, un que no coneix pràcticament ningú, el petit Passatge de Rovira. Es troba entre el carrer de Campoamor i els blocs de Bellvitge de l’avinguda Europa, te uns 70 m i va des de la travessia Industrial fins a on està l’entrada a “el altillo” on jo mateix vaig fer els “parvulitos” del Col·legi Europa, ara Joan Miró;  on havía un petit mercat que ara és un Condis, on es troba l’escala que baixa al petit carrer de Colom,… tinc molts records d’aquest passatge i de la zona perque jo vaig viure la meva infantesa al carrer Campoamor, i m’ha fet il·lusió saber que aquest lloc tenia un nom,  així que se’m va despertar la curiositat,…  qui era aquest Rovira?

Sembla ser que l’únic edifici que dona al passatge Rovira és un estanc. Divendres vaig entrar sols per preguntar i les dues dones que ho porten m’ho van confirmar, “sí, sí, això és el passatge de Rovira”. Vaig preguntar per l’origen del tal Rovira, qui era? pero no vaig tenir sort, però el que sí em van dir és que amb aquest nomde carrer  ningú aribava a l’estanc, i que normalment deien que estaven a l’avinguda Europa o be al final del carrer Miquel Romeu. Normal, es que el passatge no està indicat amb cap placa, ni amb cap senyalització, aquest carrer sense això no existeix, està mort.

Encara amb la curioistat del tal Rovira vaig trucar a l’Ajuntament, al Museu de la ciutat, al Axiu Històric  i al final vaig arribar al Centre d’Estudis de L’Hospitalet on em van dir que podien aconseguir informació, vaig escriure un correu electrònic i em van respondre en res que a la fitxa del carrer figurava això:

“L’origen del nom possiblement es tracta del propietari dels terrenys. És un carrer “fantasma”, dins de Bellvitge, darrera de les cases del c/Campoamor. Gairebé no queden cases. El 1942 ja existeix”

Em van dir també que mirarien d’ampliar la informació,… Esperarem.

passsatgerovira1

Feu un comentari »

Encara no hi ha cap comentari.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Deixa un comentari

Crea un lloc web gratuït o un blog a Wordpress.com.

